Lite om mig Ann

Lite om mig Ann Bengtsson som driver denna blogg.

Jag började bli Intresserad av Astrologi redan i tolvårsåldern genom en bekant som arbetade med holistiska metoder, varav astrologi var en av dem. Till en början var det mest små skojiga böcker om dem olika stjärntecknena. Jag var både ensambarn och bokmal, så man kan säga att jag hade gott om både tid och tystnad att fördjupa mig… Och när jag inte läste så sjöng jag gärna, i alla dess former och format.
Efter gymnasiet har jag haft turen att pröva på en lång rad olika yrken, dem flesta inom service. Allt från butikssäljare till bartender och vårdbiträde, däremellan han jag med att klämma in några små utbildningar och längre resor också. I mångt och mycket var det nog meningen att jag skulle landa här med astrologin som största passion, och resan hit har varit både enormt spännande och turbulent. 2010 genomgick jag precis som väldigt många andra just då en stor kris som gjorde att jag hoppade av Geografiutbildningen på Stockholms Universitet samtidigt som jag sa upp kontakten med en mycket närstående. Först uppstod en kuslig tystnad som pågick ett tag, sedan började jag plötsligt att leva – På riktigt. Någon vis person sa att när man inte har något, så kan man verkligen upptäcka att man ju har sig själv! Vilket inte är helt dumt…lätt att glömma bort i vardagen. (Visst jag var inte hemlös, men jag hade förlorat en hel del) Jag är glad i alla fall att jag tog steget, och hoppade rakt ut i den tomma luften.
Jag visste nog hela tiden att jag satt på en kunskapsbank inom Astrologi som jag hade byggt upp sedan många år, det hade bara inte kommit upp till medvetande. Här på bloggen kommer jag att skriva ganska allmänt om Astrologi till en början, och så fungerar det förstås också som en bas för min verksamhet- Personliga horoskop.

För att kunna behärska Astrologi måste man först och främst kunna det rent teoretiska som baseras på både astronomiska och astrologiska uppgifter, utöver det är intuitionen och känslan för människor mycket viktig i arbetet. Astrologi och horoskop tolkning är en terapeutiskt metod och utövning. Jag hoppas kunna bidra med detta, och bli bättre och bättra för varje dag som går!
Varma hälsningar
Ann

Leave a Reply

